Szanowni Państwo!
Od 25 marca 2020r. wchodzi w życie rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół w związku z epidemią wirusa COVID-19. W związku z tym przekazuję Państwu najistotniejsze informacje dotyczące zdalnego nauczania i sposobów monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji opanowanej wiedzy i umiejętności.
Klasy I – III :
W klasach I-III zadania wysyłane są, droga e-mailową, na adres klasy lub grupy rodziców (w porozumieniu z rodzicami). Materiał jest dostosowany do możliwości uczniów. Rodzice zostali poinformowani o możliwości skorzystania z platform edukacyjnych.
Wykonanie zadań egzekwowane jest przez nauczycieli poprzez zdjęcia prac i zadań wysyłane na mail nauczyciela bądź klasy , monitorowane telefoniczne poprzez rozmowy nauczycieli
z rodzicami, nagrania (słówek z j. angielskiego). Oceny wystawione zostaną po przekazaniu kart pracy dzieci i zeszytów z zadaniami w sposób umówiony przez nauczyciela
w porozumieniu z dyrektorem oraz sprawdzeniu ich umiejętności (czytanie, tabliczka mnożenia) po powrocie do szkoły.
Klasy IV – VIII :
Uczniowie klas starszych mają zdobywać wiedzę i umiejętności zawarte w podstawie programowej. W związku z tym , tak jak do tej pory, Nauczyciele przesyłają uczniom przez pocztę e-mail ( każda klasa ma utworzonego swojego maila klasowego ), Messenger i telefonicznie materiały , treści, polecenia i zadania domowe oraz karty pracy. Codziennie w ten sposób przesyłane są treści z tych przedmiotów, które uczniowie mają w tym dniu zgodnie z planem lekcji. Uczeń musi wykonać samodzielnie zadaną pracę, jednak nie ograniczają sztywne godziny, gdyż w domu często jest jeden komputer na 2-3 dzieci lub problemy z Internetem ( łączem). Uczeń może modyfikować plan uczenia się i godziny uczenia się.
Nauczyciele prowadząc zdalne nauczanie dostosowują treści do możliwości psychofizycznych uczniów, w prosty i zrozumiały sposób przekazują treści i instrukcję wykonania poleceń do lekcji i zadań domowych oraz starają się nie obciążać uczniów obszernymi materiałami.
Uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną ( posiadający opinie, orzeczenia czy realizujący zintegrowaną ścieżkę kształcenia ) również realizują treści podstawy programowej z uwzględnieniem ich trudności i możliwości. Nauczyciele prowadzący zajęcia indywidualnie kontaktują się z tymi uczniami i ich rodzicami.
Rodzicu!
W przypadku jakichkolwiek problemów czy wątpliwości, w każdej chwili można skontaktować się z wychowawcą. Można to zrobić telefonicznie, drogą e-mailową ( mail klasy ), SMSem lub przez Messenger’a Prosimy o kontakt nie tylko w sprawach treści nauczania, trudności zadań, ale ewentualnych problemów z logowaniem czy obsługą sprzętu.
Monitorowanie postępów uczniów i sposoby weryfikacji ich wiedzy
i umiejętności:
Szczegółowe informacje dotyczące monitorowania i sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów z każdego przedmiotu będą przekazane przez maile klasowe do wiadomości uczniom danej klasy i ich rodzicom.
Nauczyciele poszczególnych przedmiotów przesyłają uczniom materiały z konkretnymi poleceniami, wskazówkami i instrukcjami. Najczęściej drogą mailową ( przez klasowego maila ), przez Messenger’a. Sposoby weryfikacji wiedzy uczniów :
- ocenie podlegać będą prezentacje, projekty multimedialne,
- wypełnione karty pracy i odesłane do nauczyciela,
- wypracowania pisemne,
- praca z programem Instaling, dzięki któremu uczniowie powtarzają, utrwalają i uczą się nowego słownictwa z języka obcego,
- odesłane drogą mailową, przez skany, przez Messengera lub SMSem ( zdjęcie ) wykonane zadanie czy notatka, które zostało napisane w zeszycie lub w kartach pracy,
- odesłane drogą mailową odpowiedzi do kartkówek, sprawdzianów i testów.
- ocenie podlega też systematyczność, terminowość odsyłanych zadań, które mają podlegać ocenie.
Oceny z klasówek sprawdzianów można poprawić w formie i terminie umówionym z nauczycielem danego przedmiotu.
Każdy nauczyciel informuje indywidualnie ucznia o otrzymanej ocenie – redaguje notatkę do oceny ( ocenianie kształtujące) bądź stawia stopień.
Dokument został opracowany przez Zespół Nauczycieli klas I – VIII.